18 maj, 2010

Oförstående familj

Min familj förstår sig inte på mig, det är jag rätt säker på. Lina ska sova här imorgon så jag bad henne ta med en kudde, och får då genast frågan om varför hon inte kan låna en av mina två kuddar som jag har i min säng. Jag försökte förklara varför det är svårare att sova med bara en kudde och möttes av exakt samma fråga av både mamma och Lina fast vid olika tillfällen: "Hur ska det gå när du skaffar pojkvän? Ska han ta med sig kudde varje gång han ska sova över då?" Jag svarade att jag får väl köpa en till den dagen, funderar nog på om det kanske vore en bra idé ändå så jag kan få ha mina ifred.

Jag har skaffat mig en cykelhjälm, eller ja, hjälmen har funnits ett bra tag, men idag har jag tagit den från mamma och pappa och tänker ha den som min. Det är ju ändå ingen där som använder den och om jag ska ge mig ut och cykla på större vägar så vill jag nog ha den. Jag som lyssnar på pappa har lärt mig att leva efter mottot "förutsätt att alla i trafiken är idioter", han menar att man inte kan lita på att någon gör som de borde utan att man ska akta sig för alla och att man bara kan lita på sig själv. Så därav cykelhjälmen, den är lite dammig efter att ha legat i garaget länge, så jag får tvätta av den lite så är den snart lika fin och blå som den var när den köptes för evigheter sedan.

Golfträningen idag var lite lätt hysterisk, jag tror inte jag har skrattat så mycket på en träning sedan sprinklersystemet gick igång när vi hade puttning på träningen. Idag var det också puttning, fast det roliga var när vi tävlade i puttning, "tre-knack" och pitchtning. Psykningarna och pikarna haglade tätt och skratten likaså. Vi var så elaka som möjligt mot varandra så klart bara för att sabotera så vi kunde vinna. Det var bara jag, Amanda, Therese, Olivia och Johanna som dock gick efter en timme. Mohammed var också med och tävlade, så det var riktigt skoj. Den där gullbringakärleken är verkligen rå men hjärtlig. Jag förstår också varför det går så bra för klubbens lag, vi övar ju på psykning för jämnan, alla är ju vana vid det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar