28 maj, 2010

Unlucky 5

För många år sedan såg jag en film, en film som bet sig fast i mitt minne. Tiden gick och jag glömde av filmens namn och en stor del av handlingen, men några saker fanns kvar i mitt minne, tillräckligt med minnen för att hitta filmen igen ungefär 7-8 år senare.

Efter att ha sett den igen nu så förstår jag varför jag minns den. Det är en film som berör. En ung tjej som lämnas att klara sig själv när hon är gravid skapar ett nytt liv med de personer som blir hennes nya familj. Det bjuds på sorg, glädje, kärlek som inte liknar någon annan. Om ni inte har sett den så se den, den heter Where the heart is, Nathalie Portman spelar huvudrollen som den unga mamman Novalee.

Filmen bjuder dessutom på roliga citat:

Lexie Coop: "This old gipsy woman once told me that if you jump backwards nine times before the sun comes up you won't be pregnant. Well, I jumped so far I had to take a bus back and then I had twins."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar