19 maj, 2010

Värmebölja

Dans var ingen lek idag, varmare har det nog aldrig varit att dansa. Då hade de ändå tagit bort väggen på ena sidan på danslokalen och det var ändå som att dansa i en bastu. Mycket beror nog också på att man inte är van vid värmen, men vi hade rätt kul ändå. Vi gav oss dock strax efter tio på grund av just värmen och för att det började dö ut, det var inte direkt fullt på dansgolvet efter pausen. Men det var underbart att gå hem, kändes som en promenad i något tropiskt land mitt i natten, påminde mig och Malta-resan och Lina om hennes resa till Spanien.

Pratade lite med våra kära lantisar också, en av dem skulle till stan imorgon, han är i Göteborg väldigt sällan, så han hade som plan att följa efter läraren så han inte skulle gå vilse. Han hittar i princip från centralen till Nordstan och that's it.

Men det var i alla fall väldigt trevligt och blev massor av prat både innan och under dansen, innan satt jag, Lina, Frida och David på min balkong och åt glass, inte alls dumt kan jag säga. Nu är det väl sängdags snart så Lina får sova, hon ska upp 7, jag däremot ska ha sovmorgon, så länge det bara går. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar