10 maj, 2010

Vårruset 2010

Då var Vårruset avklarat för andra året i rad, det gick mycket fortare i år, kanske för att det inte var lika mycket folk ivägen. Jag, Jessica och Ulrica gick tillsammans, det tog 38 minuter och det känns som en bra tid med tanke på att vi gick hela vägen. Tjejen som vann sprang på ungefär 15 minuter, vi hann inte ens starta innan hon var i mål.

Årets medalj hade rosa band, jättefin tycker jag. Sedan fick vi ju lite annat plock med frukt, chokladdryck, tranbärsjuice, insektskräm och trosskydd, det är så man vet att det är ett lopp för tjejer va? Det bästa med Vårruset var ju ändå picknicken efteråt. Så gott med smörgås och lite plockmat när man avverkat 5 km. Men det blev ju kallt rätt fort så vi åt ganska snabbt för att få komma in i en packad spårvagn, fördelen med att det var så mycket folk är att man fick upp värmen ganska fort igen.

På Nils Ericson fick vi vänta länge, kul att det var derby mellan Blåvitt och GAIS samma dag som vi ska åka buss. Vi missade en buss med ett par minuter bara, men den hade tydligen varit så full att det blev folk kvar till den som vi åkte. Trångt som bara den, tur att det går ganska fort till Kungälv.

Jag ska bjuda er på Vårrusets bästa citat också:

Ida ringde mig: Ska du springa vårruset?
Jag: Ja, det ska jag.
Ida: Är du i Slottskogen?
Jag: Nej!
Ida: Nähä? ... Men...var ska du springa då?
Jag: Jag har inte kommit fram till Slottskogen än.

På vägen hem så försöker Birgitta spänna loss sitt säkerhetsbälte och fumlar mellan sig och Jessica: Jag kommer inte loss!
Jag: Du sitter fast på den här sidan.
Birgitta: Jaha, det var därför det inte gick...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar