04 augusti, 2010

Dessa danskar...

Jag kan verkligen inte begripa varför dessa danskar inte förstår att jag inte förstår dem. Jag är som en sockerbit i ett getingbo eller en magnet i en gemburk när det gäller dem. Jag stod och fånstirrade på en danska och försökte verkligen förstå vad hon sa, men det gick bara inte. Jessica var dock vänlig nog att rädda mig genom att upplysa mig om att det var färgpennor hon sökte, tro mig, det låter inte ett dugg likt färgpennor när man säger det på danska. Jag borde snart gå kurs i danska... J, jag antar att du skrattar åt detta, men jag bjuder på den.

Vi hade en liten tjej inne idag som ville ha en berlock, vilket hon också upplyste sin mamma om:
Tjejen: Mamma, kan jag få en sån här?
Mamman: Nej, vi ska inte köpa allt möjligt.
Tjejen: Mamma, den är inte MÖJLIG!
Så söt, jag kunde inte hålla tillbaka ett leende.

2 kommentarer:

  1. Tror säkert de finns en sån kurs på vuxenskolan eller nått.. själv hade jag in en dansk idag och visst de pratar ju inte direkt rent men så jobbigt är de ju inte. men man kan inte annat än le åt dig. :)

    SvaraRadera
  2. Ett framtida projekt kanske, det är faktiskt svårt! Ingen av de andra i min familj tycks förstå danska, så det är nog ett släktdrag, du vet, det ligger i generna ;)

    SvaraRadera