05 augusti, 2010

En tysk vän

J, du kommer antagligen tvivla lite på sanningshalten, men det är helt sant. Jag har fått en tysk vän, det var äntligen en som förstod att jag inte förstod vad hon sa, så hon pratade på engelska med mig. Hon har varit inne två dagar i sträck nu och pratat med mig. Hur trevlig som helst är hon dessutom, det är nog första gången som jag verkligen har kommit bra överrens med en tysk, det kan förstås vara så att vi har varit överrens innan, bara det att jag inte har förstått det. Ja, okej, jag var ju inte direkt missnöjd med den ganska snygga tysken igår som var flirtig. Vi hade en jättesöt kille inne idag och då märkte jag verkligen att jag saknade vårt gamla system när jag fick ta legitimation på de som betalade med kort, jag kunde ju inte se hur gammal han var, för det var väldigt svårbedömt och jag var nyfiken som vanligt.

Innan jobbet idag hann jag med att både växla pengar och ta en promenad, det har inte blivit så mycket promenader sedan jag började jobba lite mer, men snart är jag ju ledig igen och då hinner jag med massor av promenader. Idag var min sista dag på jobbet med Terese, det kändes sorgligt. Jag kommer verkligen sakna henne. Men jag lovade att terrorisera dem i fortsättningen också, så lätt ska de inte komma undan. Jag har dessutom lovat att handla böcker, pennor, papper och diverse andra saker hos dem.

2 kommentarer:

  1. hahaha Snart hittar du även en dansk som gillar dig :) på mitt jobb får man fråga om leg oavsett om dom r snygga eller inte så både positivt och negativt!

    SvaraRadera
  2. Det är inte helt omöjligt att det sker, med tanke på hur danskar dras till mig på jobbet och att jag ska till Danmark om ett par veckor. Känns lite som att jag utmanar ödet ;)

    Men du får i alla fall fördelarna också, även om nackdelarna följer med, jag får ju inte ens fördelarna...

    SvaraRadera