06 augusti, 2010

En förvirrad sömntuta

Ödet är inte alltid snällt mot alla, jag satt och tittade på bilder på facebook och råkade komma förbi bilder på killar som jag tyckte var snygga när jag var yngre. Konstigt nog var de inte alls lika snygga längre. Undrar hur det kommer sig att det blir så, för det verkar vara rätt vanligt. När jag var liten trodde jag att alla som var snygga, söta eller vackra som barn skulle bli fulare och att alla som var fula skulle bli snyggare, jag skojar inte, det var en teori jag hade.

Pappa ringde nyss, han berättade om Lina, det åskade ju inatt och han hade varit uppe och dragit ut lite kontakter när han hörde att hon var på väg upp, hon trodde att det var dags att åka till jobbet, men klockan var bara halv två. Hur kul som helst, men hon fick gå och lägga sig igen och sova lite till och hon sov visst gott, för mamma fick väcka henne vid 4 när hon verkligen skulle upp. Det gjorde min dag!

Jag älskar att ha sovmorgon en dag som denna, jag vaknade två timmar innan jag behövde gå upp, så jag kunde ligga kvar i sängen och bara njuta av jag int behövde gå ut riktigt än i regnet som smattrade på rutan. Men jag hoppas verkligen att vädret har skärpt till sig innan jag ska gå till jobbet om ca 15 min. Förra fredagen behövde jag hela regnstället för att ta mig till jobbet utan att bli blöt och jag vill inte ha det idag, tänkte att paraply skulle räcka. Undrar om det är en ny tradition med fredagsregn? I så fall är det en som jag gärna bryter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar