19 augusti, 2010

Hem ljuva hem

Hemma igen, ganska skönt, men ändå lite sorgligt. Jag och Åsa har ju haft så kul och Skåne och Danmark har visat upp sig från sin allra regnigaste sida. Det har varit tre dagar av shopping, filmmys, spel och annat roligt. Jag fick shoppat ytterligare igår, en kjol och en blus, garderobsuppdateringen är påbörjad. Snart kommer jag se ut som en revisor ska.

Allt regnande har nog ställt till det lite. Jag blev en aning blöt och lite kall i Köpenhamn, jag vet att man inte bli sjuk av det, men man blir mer mottaglig för smittor och nu har jag megaont i halsen. Så jag sitter här med min kopp te och hoppas på att det ska bli bättre. Visserligen ska man väl ha honung i för bästa effekt, men jag har ingen honung och tycker inte om det, så jag hade inte velat ha det i teet i alla fall.

Jag hade sovmorgon idag, underbart. Jag och Åsa har ju inte direkt sovit mycket, sena kvällar och så upp tidigt för att hinna med så mycket som möjligt. Semester är ju inte speciellt uppiggande om man tänker efter, man borde ha semester efter semestern för att vila upp sig, tur att jag har två veckor ledigt till innan jobbet börjar.

Pratade förresten med en kollega igår, jag ska tydligen sitta i ett rum tillsammans med två killar, Henrik och Henrik. Det blir nog kul, de såg ut att vara ungefär 30 på bilderna. Jag ska i alla fall luncha med dem nästa vecka, det ska bli trevligt, plus att då kommer jag ha träffat några fler innan jag börjar. Idag har jag lite att göra, så jag kanske borde sätta fart och dessutom kommer mamma troligen och hälsar på om ca 1-2 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar