30 september, 2010

Feet are made for walking

Det har varit så tomt på kontoret när Henrikarna har varit på kurs, det var ju tur att Monica tittade förbi och pratade en stund, annars hade jag nog känt mig bra ensam. Annars har jag gjort lite annat idag, sådant som jag inte gör varje dag, som att bli intervjuad på engelska för att se vilken nivå jag ska hamna i på kurserna senare i höst. Det gick bra, jag fick beröm för att jag pratade bra och för att jag inte lät ett dugg svensk, svenskan bröt inte igenom tydligen. Sedan var jag på massage också, jag är nog lite stel, för det gjorde rätt ont bitvis, men det var ändå riktigt skönt. Jag kände mig dock alldeles vimmelkantig efteråt, precis som nyvaken.

Efter jobbet fick jag för mig att jag skulle shoppa, det blev två v-ringade tröjor, jag var så tråkig att jag köpte en svart och en grå. Men så köpte jag en kjol också, jättefin grå i ull, den går dock inte att tvätta, men det finns ju kemtvätt om det krisar och annars så räcker det tydligen att vädra den, gärna i fuktigt väder och det lär ju inte bli något problem här på västkusten i alla fall.

På väg hem från stan fick jag för mig att jag skulle gå av bussen inte bara en hållplats tidigare utan hela 3 hållplatser tidigare för att jag skulle få så många steg som möjligt på min stegräknare, tävlas det på jobbet så gör det och jag vill inte gärna se någon av Henrikarnas lag före mitt lag, så nu ska här promeneras. Det är riktigt nyttigt, jag har lagt ner att maila kollegor och går nu istället till respektive person och säger vad jag vill ha sagt. Mycket mer effektivt för räknaren. Mamma frågade mig vad man kunde vinna och jag svarade att jag inte hade en aning, då undrade hon lite varför jag så gärna ville vinna, så jag fick ju säga som det var att äran är väldigt viktig just nu, jag tror inte riktigt att hon förstod, det lät på tonfallet som att hon drev med mig.

Som sagt, jag gick av bussen tidigare, problemet var ju bara att jag hade bestämt att jag skulle fika med Jessica, vilket jag totalt hade glömt bort men kom på när jag var vid fästningen. Så det var ju bara att öka på takten och ta sig till henne så fort som möjligt. Det blev Café nyfiken som vanligt och för att fortsätta på det vanliga spåret så blev det massor med prat också. Så jag hann inte riktigt med allt jag hade tänkt göra, som att städa till exempel, jag fick nöja mig med att damma och byta lakan, så får jag göra resten imorgon, tur man slutar tidigt på fredagar. Jag ska dessutom göra hälsokoll imorgon, så det är väl bäst att jag sätter fart och packar min väska nu. Mer skvaller imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar