29 september, 2010

Sigtuna - tur och retur

Då har man gjort Sigtuna tur och retur, åkte hemifrån strax efter fem igår morse och var åter hemma i lägenheten 19:40 idag. Jag hade verkligen ingen lust att åka hem, jag hade gärna stannat där en vecka eller två. Men man måste ju hem och jobba lite också, man kan ju inte gå på kurs hela tiden.

Vi har deklarerat och pratat skatt i två dagar, det var lite som att vara tillbaka på beskattningsrätten i högskolan igen. Fast mycket roligare, det är verkligen en helt annan sak att läsa när man har nytta av det direkt och inte några år in i framtiden. Att kurskamraterna är världens bästa gör ju inte saken sämre direkt, de har förresten trackat mig konstant för historien med Falun-killen, den hade tydligen spridits fort. Framför allt hade de väldigt roligt när han dök upp vid lunch, jag rodnade och var hur generad som helst. Jag har ingen aning om hur jag ska hantera den här situationen, så det kanske är bra att jag får öva lite, även om jag nog måste erkänna att jag gjorde mitt bästa för att slippa hantera det över huvudtaget. Men jag får väl bjuda på det, nästan gång är det någon annan och då kommer jag garanterat vara precis lika generös med gliringar.

Tänk att två dagar kan vara så uppiggande trots att man sover för lite, det är en riktig energikick. Det sköna är dessutom att snart finns det inte en enda av oss som har några hemligheter för gruppen, för det pratas verkligen om det mesta, det gäller att inte vara för rädd om sitt privatliv, för då bör man fly direkt. Så det passar mig perfekt, jag brukar inte kunna hålla inne med intressanta saker som hänt mig, det liksom bubblar ur mig.

Trerätters middag på kvällen och sedan massor av prat och skvaller i sofforna gjorde dagen komplett igår. Jag insåg på planet på vägen hem idag att jag gillar att flyga. Den känslan varade i 10 minuter, sedan var jag uttråkad. På hemvägen fick jag ju inget att äta heller, så jag hade inte så mycket att göra. På vägen dit fick jag ju frukost och man han ju knappt äta klart innan det var dags att landa, plus att jag var superhungrig, så jag var enormt lycklig över min lilla matlåda, som ett barn på julafton. Det var rätt skönt att komma hem till lägenheten igen, men som sagt, efter att ha varit hemma i snart två timmar så längar jag redan tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar