22 september, 2010

Kurs i Götet, dag 4-7

Då var det dags att fortsätta rapporten från föregående vecka, dessa dagar har jag inte skrivit ner något i brist på tid, så nu blir det till att minnas.


Torsdag, 2010-09-16

Inte riktigt lika lång dag med föreläsningar som tisdagen och onsdagen, för på kvällen vankades det kursmiddag med spex och det behövdes lite förberedelser för det. Vår grupp var den enda som inte hade frågesport, vi annordnade en fiskedamm istället, som Christian sa: "Alla bra kalas måste ha en fiskedamm!" Vi hade under veckan lagt märke till att vissa personer utmärkte sig mer än andra, så de som utmärkte sig fick lite roliga saker anpassade efter dem, bland annat en kondom till tjejen som sa "Det ska va lite slampigt!", keno till gotlänningen, munkavel till den som pratar mest och lite annat smått och gott. Till sist fick också vår kursledare en fisk, för någon måste ju få napp på riktigt och stackars Ellinor fick bottennapp, med andra ord, ingenting. Kul hade vi i alla fall.

Sedan drog vi oss vidare på stan, det blev Lounge och det var riktigt lyckat, vi hade kändisspotting. Både Peter Siepen och Daniel Da Silva var där. Efter det drog vi vidare till ett kebabställe, för folk vill äta mitt i natten, jag har aldrig förstått det där, jag vill definitivt inte äta då. Men där hittade vi i alla fall en kille från Kungen av Tylösand, jag hade inte en aning om vem det var alla var så upphetsade över att se. Men till slut förstod jag vem det var och insåg att det var en av killarna som ingick i gruppen som jag kallade för "de 4 idioterna" under året då jag pendlade till Uddevalla, så jag var inte lika imponerad. En kul typ av oss tyckte ju att vi inte hade kommit så långt i vår karriär när de insåg att han bara var 19, jag vet inte om jag är beredd att hålla med, jag vill nog hellre ha min karriär än vara med i det programmet i alla fall.

På vägen hem på onsdagen fick jag ett speciellt band med en av killarna där, Joakim, vi började prata, inte om revision, utan om livet och insåg att vi är ganska lika på några plan. Jag insåg också att han är någon jag redan räknar som en bra vän och som jag känner att jag kan prata med, han är så lik en kille som jag brukade prata med om allt när jag var yngre. Det roliga är att båda heter Joakim och han kallade mig för Friday, precis som den "gamla" Jocke brukade göra utan att ha en aning om det, han såg till och med förvånad ut när jag svarade. Det var ju dock inte så frivilligt, men reflexen sitter kvar efter flera års uppehåll.


Fredag, 2010-09-17

Det var ju inte superkul direkt att gå upp, Lena, min rumskompis kom på torsdagen och hon var inte ute och roade sig till efter 4, så hon var uppe vid 7, jag somnade om och väcktes tyvärr igen av att telefonen ringde, dumt nog hade jag satt den på laddning en bit från sängen, så jag var tvungen att gå upp och sedan var det ju ingen poäng med att somna om.

Jag var som i koma hela dagen, men jag var inte värst en person som vi kan kalla Kikki D, lämnade föreläsningarna ett par gånger. Första timmen var alla superskärpta dock, då var bolagets VD inne och pratade med oss. Vår kursledare Alf sa att det var väldigt roligt att se när han gick, för då sjönk alla ihop och visade hur de egentligen kände sig.

På kvällen var det ju bara att köra igen, inget snack om saken. Först var det buffé och sedan Liseberg, vi fick ett häfte med några åkbiljetter, spelbiljetter, femkampsbiljetter och mat/dryckbiljetter. Efter det hade vi förfest hos Jocke och Dennis, jag följde med Jocke dit direkt eftersom jag inte behövde något på mitt rum, det roliga var att när det knackade på dörren så var han upptagen, så jag öppnade. Där stod Christian och Christoffer och de fick väldigt roade leenden på sina läppar, jag kunde se vad de tänkte. Men så fel de hade, hur som helst så drog vi vidare. Jag gjorde sällskap med Blom och några av hans vänner in på Park lane. Det är dock ingen bra idé att gå på krogen med bara killar, det finns ju inte en kille på hela stället som kommer fram då. Så jag drog vidare efter en stund till Lounge där mina kurskamrater befann sig. Där blev det dans i alla fall, vi roade oss bland annat med att flirta med killar som läste kurser några år över oss och att testa strippstången tillsammans med ett par av dem.


Lördag, 2010-09-18

Mina fötter var näst intill döda när jag vaknade, jag hade blåsor och insåg snabbt att jag knappt skulle kunna gå på kvällen, så det var bara till att punktera dem så jag kunde få på mig skorna. Iväg på ännu en dag med föreläsningar, men inte av den vanliga sorten, utan den här gången handlade det om företaget och var gjort som TV, med När och fjärran, Debatt, Morgonsoffan, Nyheter och säkert något mer. Men min favorit under hela dagen var när det var en gästföreläsare från Handelshögskolan i Stockholm, jag minns inte i nuläget vad han heter, men han var suverän, bästa föreläsaren jag har hört sedan David Lega, kanske till och med bättre.

Sedan var det hem och sova en stund, jag hann väl med en halvtimme ungefär, men det gjorde stor skillnad, med tanke på att jag kom i säng efter 4 på fredagen också. Redo för fest så gjorde jag och Lena oss fina och gav oss av till banketten. Jag fick en jättetrevlig bordsherre som också visade sig vara en rätt snygg kille från Falun på 24 år, inte helt fel. Mellan rätterna var det Melodifestivalen med byråns egna stjärnor, jag hade inte en aning om att vi hade sådana talanger, vissa kanske borde satsa på en annan karriär egentligen.

Efter maten blev det dans och livemusik. Jag och Falunkillen hängde ihop hela kvällen och roade oss både på dansgolvet och i baren. Oturligt nog så satt några av mina kollegor på första parkett när han kysste mig, det fick jag veta när jag kom till jobbet på måndag. Men det var ju mysigt i alla fall. Dock har vi inte bytt nummer eller något, så det är ingen kontakt nu i alla fall. Jag vet dock att han ska till samma ställe som mig en dag nästa vecka. Ska bli intressant att se hur det blir. Jag vet dock inte riktigt om jag hoppas på att vi ska höras igen eller inte, jag har inte bestämt mig än. Det lutar åt att jag vill det dock. Men den där lilla grejen i måndags rörde till mina tankar lite... Ja, ja, framtiden får utvisa vad som händer.


Söndag, 2010-09-19

Jag var helt galet slut när det var dags att gå upp. Jag släpade mig till frukosten och mådde inte alls strålande, dock inte bakis utan bara väldigt, väldigt trött. Frukost med några nyfunna vänner från Jönköping och Stockholm, så nyfunna att jag fann dem på dansgolvet på lördagen. Men vad gjorde det, det var ju lite det veckan gick ut på, vi skulle lära känna kollegor från andra kontor och så lära oss kursinnehållet också så klart. Det var en helt fantastisk vecka, så bra att jag stannade i bilen när mamma och Lina gick in och shoppade skor. Det händer inte ofta kan jag säga. Men snäll som min familj är, så körde de mig både till röstlokalen och affären. Sedan låg jag i soffan nästan hela dagen. Jag släpade mig visserligen iväg på ett zumbapass på kvällen, men jag kan inte påstå att jag hängde med i kordinationen direkt. Till slut skippade jag alla armrörelser och satsade enbart på ben och så satsade jag på att ha mycket vatten med mig för att återställa vätskebalansen. Hemsk söndag, men så värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar