23 september, 2010

Sällskapssjuk

Det blev en lång dag på jobbet idag, jag fick ett jobb av Henrik J som han försäkrade innan om att han aldrig skulle ge mig igen. Han hade rätt, det var inte jättekul, men jag överlevde ju i alla fall. Med tanke på presentationen trodde jag det skulle vara mycket värre, visst, jag kom iväg från jobbet en timme senare än vanligt, men det är ju inte hela världen. Jag slapp ju sitta i kö på motorvägen och det var ju rätt skönt. Jag var ändå inte hemma förrän efter 18, men jag hade ju ändå inga planer alls. Efter att ha stirrat på 5 A4-ark med siffror på i 2 timmar var jag dock lite snurrig, så det var helt underbart att komma ut i luften och gå en sväng.

När jag kom hem hade jag massor att berätta för familjen och jag var väldigt sällskapssjuk, så jag har ringt mamma 4 gånger, pappa 2 gånger och så ringde Lina mig en gång. Sammanlagt har jag pratat bort säkert 2 timmar av 3 sedan jag lämnade jobbet. Inte illa, och så har jag sms:at med två vänner också. Undrar om det beror på att jag hade folk att umgås med precis hela förra veckan eller på att jag nu har återhämtat mig och orkar prata och umgås igen? Jag var ju som i koma både i måndags och tisdags.

Jag glömde ju skriva vad jag hörde på bussen i måndags, det var ju efter valet precis och den stora snackisen var ju just valet. På utsidan av Metro var det en jättestor bild på Stefan Holm varpå en fjortis frågar sin kompis: "Är det Reinfeldt". Jag fick mig ett gott skratt i alla fall och det var en riktigt bra start på den dagen.

Jag är väldigt nöjd med ett skämt jag fick till förut också, varning för Göteborgshumor! Åsa som är brandman nämnde att alkoholism är vanligt bland blåljusyrken och jag svarade glatt "det beror på att de är på lyset". Så nöjd! Jag testade det på mamma också, hon och Åsa var överrens om att det var ett dåligt skämt, men jag är inte riktigt beredd att hålla med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar