05 september, 2010

...och så festade de i dagarna tre...

Då var kickoffen avklarad, jag har haft så enormt kul och har snart lärt mig namnet på alla mina nya arbetskamrater. Första dagen hade vi lite diskussionsövningar på Grebys och sedan åkte vi på en båttur runt i skärgården och hamnade till slut på en ö där vi åt grillbuffé och drack gott. Det var hur kallt som helst, men också klart värt lite frysande. Efter båtturen festade vi på Grebys en stund innan vi gav upp för kvällen.

Dag 2 var vi först på föreläsning, riktigt intressant, men efter en lång sommar hade jag hunnit glömma hur mycket träsmak man kan få av att sitta still i flera timmar. På eftermiddagen var det lekdags och tävlingsdags. Tävlingsandan visade sig från sin allra bästa sida och mitt lag slutade på tredje plats efter tappert kämpande. Roligast var dock att Bloms lag slutade sist och han var nog den som ville vinna mest av alla. Efter det hade vi lite ledig tid, så jag, Sofia, Blom och Andreas spelade minigolf på en lite speciell bana, jättekul, men min insats var ju lite sisådär. Jag slutade sist tyvärr, men Sofia vann vilket retade Blom en aning, han är visst lite dålig förlorare till min och Sofias stora glädje.

På kvällen var det middag med efterföljande fest, vi bjöds på ostron till förrätt, det var något nytt för mig, det smakade inte så mycket, jag kan inte påstå att det var äckligt, men inte heller gott. Kanske att man måste vänja sig. Huvudrätten bestod av skaldjursbuffé, riktigt gott, jag älskar ju räkor. Andra skaldjur kan jag normalt vara utan, men musslorna var riktigt goda och det slank ner en kräfta också. Lite lekar under middagen och underhållning av en sångare med en komisk sida höll humöret på topp. Som nyanställd fick jag 10 små flaskor med snaps och en timme på mig att göra mig av med dem. Egentligen fick man två per man, men mina bordskamrater samlade ihop de som blev över på de tomma platserna. Men mina kollegor blev imponerade, det tog mig 10 minuter så var alla borta. Dock så drack jag bara en halv själv, resten skänkte jag bort och de yngre killarna på jobbet hjälpte mig glatt med den uppgiften.

Efter det var det dans som gällde, vissa dansade en aning vildare än andra, det kanske var drinkbiljetternas fel. Men roligt hade vi och till slut hamnade alla vi som är yngst på efterfest tillsammans med avdelningschefen och kontorschefen och vi kom inte i säng förrän efter 5, men det var det värt. Det var dock inte lika kul när min rumskompis väckte mig vid halv åtta och sa att det var dags för frukost. Det var bara jag och cheferna som dök upp till frukosten, de andra sov över den, smart nog. Bussresan hem var ganska tyst kan ju tilläggas.

Nu kan man ju tro att efter en sådan resa så däckade jag i soffan hemma, men så var inte fallet, jag åkte hem, bytte ut resväskan mot partyblåsa och gjorde mig redo för bröllop. Pappas kusin Anna-Lena gifte sig igår och det blev ännu en dag med fest. Fantastisk trerätters middag och trevliga bordsherrar höll mig vaken väldigt länge. Jag fick dansat en del också och Kalle lärde mig lite nya roliga turer, dock inte bugg utan lindy hop, men eftersom jag inte kan lindy hop egentligen så gjorde vi de turerna i buggen istället. Det är första gången jag har blivit kastad så högt i luften under dans. Första gången lärde han mig vilka steg jag skulle göra och ett litet hopp, men han glömde tala om att efter det hoppet så tänkte han kasta upp mig, det kom lite som en chock, men jag är lite sugen på att testa lindy hop nu. Undrar vem jag kan övertyga om att det vore kul att gå en kurs i det? Jag kommer ju behöva en danspartner.

När jag väl kom hem så var jag helt slut och somnade nästan direkt och idag är jag alldeles frusen av mig, jag sitter just nu i soffan med kofta, collegetröja, fleecefilt, tända ljus raggsockor och är ändå inte varmt. Jag kanske borde koka mig en kopp te... Får nog bli så. Undrar om jag kommer ha återhämtat mig imorgon, tre dagars festande verkar vara lite väl mycket, men det ska bli kul att prata med Henkarna imorgon och se hur mycket de minns av dagen. Ikväll blir det zumba, jag är sååååå sugen på det just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar