01 september, 2010

Första dagen avklarad

Då var första dagen på nya jobbet avklarad. Det verkar hur bra som helst och mina handledare Henrik och Henrik har redan satt mig i arbete. Det är mängder med nya saker att minnas, men jag har ju killarna att fråga om jag glömmer något. Nästan alla har varnat mig för dem, men jag tar det inte så allvarligt, vi har i alla fall väldigt kul. Avdelningschefen bjöd på lunch också och det är ju inte helt fel. Jag har lyckats installera mig på kontoret också. Allt är inte ordnat ännu, men det kommer.

Imorgon blir det till att ta itu med planering av revision och kanske till och med börja lite om vi hinner. Vid lunch åker vi ju iväg på kickoff, det blir en tur till Grebbestad tydligen och det kan nog bli rätt så kul, jag har också blivit inbokad på diverse kurser och aktiviteter under hösten. Jag hade väl varit på arbetet i max en timme när Sofia undrade om jag inte ska med på en bankett i november, så det blir det också. Jag har en känsla av att den här hösten kommer bli mycket intressant och spännande. Säkert ganska tuff också, men det roliga väger nog upp det.

Just det ja, jag ska tydligen spela fotboll på onsdag, ja, JAG ska spela fotboll. Henrikarna tyckte att jag ska vara med på det, jag varnade de för att jag inte är ett dugg bra och slutade min karriär samma säsong som jag började, men de tyckte ändå att det var en bra idé. Jag gissar att de kommer förstå vad de har gett sig in på när de ser mig spela. Nej, nu måste jag packa ner det sista innan det är sängdags, jag har ju sovit alldeles för lite på grund av nervositet de senaste två nätterna. Så sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar