04 december, 2010

Keep on walking!

Efter att ha festat 2 dagar i sträck så var jag helt slut när jag väl kom i säng inatt. I torsdags var jag i Sthlm på introduktion för nyanställda i företaget, middag på kvällen på Hotell Anglais och sedan några timmar i hotellbaren gjorde att tågresan tillbaka till Göteborg på fredagen kändes dubbelt så lång. Att vara för trött på ett skakigt X2000 är inte att rekommendera. Men vi hade kul i alla fall, Vatman sov i stort sett hela resan, men jag och Mr Ruud roade oss bäst vi kunde genom intressanta diskussioner som var långt från så intelligenta som de kunde varit om vi hade varit på topp.

Sedan var det bara hem och vända, eller nästan i alla fall, jag försökte sova en stund, men det gick inte så bra. Så efter en misslyckad sovstund och en snabbdusch så var det bara att dra på sig den lilla svarta och bege sig ut på nya äventyr. Det blev fördrink med jobbarkompisarna där det också blev prisutdelning för stegtävlingen som vi vann, tack till Henrikarna för glöggen och så lite skönsång i solovariant från samtliga deltagare.

Efter det var det en helkväll på Gurk som gällde, god mat, bra underhållning och dans gjorde kvällen riktigt bra. Vi hade ordentligt kul, men när jag väl satte mig på bussen på vägen hem var jag så trött att jag hann somna mellan varje sms jag fick, vilket var ungefär var tredje minut. Men jag tog ikapp mig lite inatt genom att sova 10 timmar, blev inte frukost förrän halv två... Så idag är det en väldigt lugn helg hemma i soffan, bara jag och min tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar