01 augusti, 2012

Besök

Jag gick nyss in i vardagsrummet, normalt sett när jag går in så har jag sikte på dit jag ska, oftast soffan, men nu ville jag se hur det gick i simningen i OS och sneglade därför åt vänster mot TV:n och då såg jag en gestalt  ståendes vid mina bokhyllor, mitt hjärta stannade nästan för en sekund för att sedan se till att pulsen satte ordentlig fart. När jag tittade igen så var han borta, nu skulle de flesta nog säga att jag inbillade mig, men jag är helt säker på vad jag såg och det är den andra märkliga händelsen idag.

Förut när jag gick och handlade låste jag som vanligt dörren, både över- och underlås. När jag kom så var det bara överlåset som var låst och det såg ut som att någon ryckt i handtaget för jag fick trycka till dörren för att kunna låsa upp. Det märkliga är att bara jag och mina föräldrar kan låsa upp det låset och de var hemma hos sig 20 min bort och snickrade för fullt. Den logiska förklaringen till det är så klart att jag kan ha glömt låsa underlåset, visst, det kan vara så, det händer aldrig för jag gör det på rutin, men det skulle kunna ske en gång, vilket jag också intalade mig förut, men med dessa händelser tillsammans så blir det lite svårt att neka till att något är i görningen. Det återstår bara att se vad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar