02 augusti, 2012

Pingis

Jag hade egentligen tänkt gå och lägga mig, skulle precis stänga av TV:n när jag såg att det var en pingismatch på den kanalen jag hade på i bakgrunden. Jag är inget större fan av att kolla på just pingis, i alla fall inte om det inte är någon svensk som spelar, men den här matchen fångade mitt intresse. Jag har aldrig sett en så intensiv match, den vinnarvilja som visas upp, den glädjen respektive frustrationen som sällan syns hos elitidrottare av deras kaliber och framför allt har jag nog aldrig sett bollen vara i spel så länge utan avbrott. Jag tror att orsaken är att det är två kinesiskor som möter varandra och att det är mycket prestige i matchen. Jag är riktigt imponerad av deras spel och efter att ha sett kineser och kinesiskor spela alla möjliga sporter och göra riktigt bra ifrån sig men ändå knappt röra en min så känns det här uppfriskande. Jag hoppas lite att det inte är en avgörande match, vet inte riktigt hur det funkar i pingis med slutspel och om det är "gruppspel" och sånt, men det hade varit kul att se dessa båda i final. Så heja Kina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar