01 mars, 2016

Taxi

Det där med att beställa taxi, det är tydligen knepigare än man kan tro. Jag ringde taxi Göteborg för att beställa en taxi, då var jag redan redo att åka. Får beskedet att det inte finns någon taxi ledig utan att jag får vänta minst en kvart.

Jag har vid tidigare tillfällen ringt och försökt boka 15-20 min i förväg, för att kunna tajma taxin bra. Då fick jag beskedet att jag inte kan göra så, trots att jag kunnat det massa gånger tidigare. Men de talade om för mig att de inte jobbar så.

Så idag så frågade jag hur det är tänkt att jag ska göra. Om jag inte kan boka en taxi i förväg utan ska ringa när jag ska åka och när jag ska åka så måste jag vänta i minst 15 min. Känns lite som att jag inte kan vinna i det här.

Vidare fortsätter kvinnan att de kan ringa mig om det blir en taxi ledig, som att jag skulle stå där och vänta i 15+ min? Det har väl inte jag tid med. Alternativt så kan jag själv gå ut och hitta en taxi och ringa och be att de fakturerar den resan. Detta har jag testat förut och det ledde till en massa kommentarer om hur jobbigt det var och förmaningar om att så kan man faktiskt inte göra.

Så Taxi Göteborg, kan ni inte bara tala om hur jag ska göra för att få en taxi när jag behöver den? Jag hittade lösningen själv, jag valde Taxi Kurir, de hade en ledig bil på studs. Dessutom så fick jag en bra förare, en av Taxi Göteborgs förare igår fick jag be sakta ner när han låg i 120 på en 70-väg och jag började känna dödsångest när han bromsade in i sista sekund för att det låg en bil i hans väg.

Ser verkligen fram emot eftermiddagens taxi-äventyr. Not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar