02 maj, 2017

1 maj-ledigt och Minion non-impossible


Helgen bestod av att ta ikapp en massa som väntat, Städning på lördagen, många fler aktivitetspoäng än jag kunde anat, kan ju hoppas på att det får mig lite mer motiverad att städa oftare hemma. Har dock hört att ett hem med dammråttor är ett tecken på att den som bor där har roligare saker för sig än att städa. Men det är ju så mycket trevligare med ett dammfritt hem, speciellt för en allergiker som mig. På söndagen fick jag tränat och till slut lagt klart det där pusslet som jag kämpat med i ett par veckor nu. Jag kommer inte sakna det och är inte så sugen på att se minioner någonstans på ett bra tag.

 

















Igår gjorde jag vårfint på balkongen. Jag vet att den är helt intäkt av byggställningar, men några solstrålar letar sig in mellan ställningsgolven och jag hoppas innerligt att mina blommor ska överleva det. Packade upp utemöblerna och planterade mängder av blommor och diverse grönsaker. Så nu hoppas jag på utdelning, det är lite osäkert när man odlar sånt på en balkong, vissa behöver ju mer värme eller större utrymme, men om man inte gör ett försök så vet man ju inte. Det jag är mest spänd på i år är majsen, känns tveksamt till att den ska klara sig i en liten kruka, men det är ju bara att hålla tummarna och vattna lite förstås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar