10 juli, 2017

Semesterkänsla

Den här helgen var verkligen bra på alla vis. Eftersom jag bara har två dagar kvar att jobba innan semester så har min hjärna varit helt inställd på att semestern redan hade börjat så jag hade semesterfeeling. Det gjorde det rätt svårt att gå och lägga sig igår kan jag säga. Men det gör inget om jag är lite trött sista dagarna, för jag har inget att göra ändå på jobbet.


I fredags var jag, min syster, en kusin och en kompis ute, vi käkade lite och drack lite vin och drinkar. Jag slutade dricka tidigt och höll mig sen till alkoholfritt, men herregud vad jag var sliten i lördags. Åkte till gymmet med mamma, men efter det hade jag ingen energi kvar alls och spenderade resten av dagen med tv-serier och beställde min pizza som jag varit sugen på ett tag. Så det blev pizza både till lunch och middag. Men ibland får man fuska.


Igår roade jag mig med att sätta upp markisväv på min balkong, min kära hyresvärd har satt upp nya balkongräcken med små hål i som gör att man bli yr i huvudet av att titta på och som dessutom släpper in väldigt mycket insyn. Det blev som en ny balkong, så mycket finare! Mina fingrar var dock rätt trötta efter att ha pillat med att dra fast stripes i de där små hålen och jag var öm i dem hela dagen efter det.


Jag bestämde mig för att börja knåpa lite på en bok, nu har jag en idé och tanke som jag tror kan bli ganska underhållande. Men jag håller det lite hemligt än så länge. Håll tummarna för att det artar sig så att ni kan få veta lite mer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar