03 juli, 2017

Stan ingen behövde och I love Hjo


Jag har haft en liten minisemester över helgen. Skövde (stan som ingen behövde) och (I love) Hjo stod på schemat. Jag drog iväg tidigt på fredag eftermiddag och åkte via Ikea upp till Skövde med en kompis. Hon har just köpt en ny lägenhet och behövde lite möbler och passade på när jag kunde vara lite bärhjälp.

 

Vi fixade lite mat och sjönk sedan nöjda ner i soffa med en film. Lite senare på kvällen kröp jag ner i min tillfälliga säng beståendes av en madrass på hennes soffa. Det var megavarmt i lägenheten eftersom det var så klibbigt väder ute, men det visade sig vara otänkbart att vädra eftersom tåget passerade utanför, ungefär en gång i halvtimmen dundrade ett tåg förbi och så flöt det på hela natten. Jag var helt slut när jag vaknade på lördagen.

 

Det bar iväg till Hjo för lite shopping på Hem & Hobby först och sen så tog vi en lunch där och en glass nere vid vattnet. Hjo är verkligen en mysig liten ort. Jag skulle inte vilja bo där, det ligger lite för långt från en stad för min smak, men det är helt lagom för att semestra lite och de har väldigt god glass. Sen började det mulna på så då drog vi hem och skruvade ihop lite Ikea-möbler. Vi tog varsin likadan del till en byrå och skruvade ihop. Min kompis skulle prompt ha skruvdragare för att det gick så mycket fortare, jag nöjde mig med en bitmejsel och en hammare. Hon låg före mig länge, jag läste instruktionen noga och hon körde på stressläsning av instruktionen och sin skruvdragare. Gissa om jag fick bita mig i tungan när jag insåg att jag blev klar före henne för att hon som hade så bråttom inte läst tillräckligt noga utan satte i ett par bitar fel.

 

På lördag eftermiddag gjorde vi oss fina och drog in till Skövde centrum för att äta lite mat. Efter att ha ätit så vi var proppmätta så åkte vi hem igen, slagna av den dåliga sömnen så var vi båda helt slut och slökollade på en serie tills vi kände att vi kunde med att gå och lägga oss. Vid 22 låg vi båda i varsin säng och somnade ganska snabbt båda två. Jag som brukar vara vaken längre även på vardagar vaknade så klart redan vid 7 på söndag morgon och var klarvaken. Som tur var så sov jag bättre den natten om än betydligt sämre än jag skulle gjort hemma.

 

Söndagen spenderades på stan, det blev lite shopping, picknick och sen lunch. Jag hittade lite nya dukar till hemmet, jag har ju en duk i vardagsrummet och en i köket, så spiller jag så blir det duk-fritt ett tag, nu har jag så att jag kan byta duk ibland, tur att Hemtex hade rea så jag kunde fynda. Sen så köpte jag en topp på Vero Moda också. Jag var rätt nöjd med helgen när jag sjönk ner på tåget hem och kunde roa mig med lite korsord, mobilspel och en podcast.

 

Väl hemma så stack jag iväg till Maxi för att handla, hade vare sig middagsmat eller frukost hemma. Där krånglade mitt Ica-kort så jag kunde inte självscanna, fick ringa till Maxi i Skövde eftersom det stod att jag hade ett pågående köp där. Det löste sig inte och mitt i all förvirring glömde jag middagsmat så det blev inga matlådor heller eftersom jag inte orkade gå tillbaka dit igen när jag insåg mitt misstag kl 19. När jag sen fick krypa ner i min egen säng ett par timmar senare så var jag så lycklig över att få en natts ostörd sömn i min egen säng att jag kramade min säng. Ja, bokstavligt talat, det var verkligen ett kärt återseende och jag vaknade upp betydligt piggare och redo att ta tag i den första av de 7 arbetsdagar som återstår till semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar