07 juli, 2017

Vattenläcka


Jag hade verkligen ångest hela dagen för gymmet igår, det var så motigt.  Jag hann vara hemma i drygt en timme mellan jobbet och gymmet. Men för att inte sjunka ner i soffan så långt att jag aldrig skulle ta mig upp så såg jag till att plocka i ordning lite i hallen som blivit superstökig efter att jag var borta i helgen då jag packat upp min väska lite halvt om halvt. Sen satte jag mig på en köksstol, jag vågade verkligen inte sätta mig skönare.

 

Väl på gymmet så gick det ändå ganska bra, jag hade mer krafter än jag trodde och mådde betydligt bättre än under och efter passet dagen innan. Sen var det bara hem och duscha och sjunka ner i soffan med lite kvällsmat. Lika trött som senaste dagarna så gick jag och la mig redan vid 21.

 

Dagen idag har börjat lite förvirrat. Jag har tappat saker i golvet och glömt av vad jag håller på med och när jag kom ner på bottenplan i mitt hus mötte jag fastighetsskötaren som stod och tittade upp i taket tillsammans med en kille till. Anledningen var att det var en gigantisk pöl på golvet och vattnet kom från taket. Kul va, en vattenläcka. Jag får väl vara glad att den inte är i min lägenhet i alla fall, så  jag slipper fuktskador där. Hoppas de löser det under dagen, men om de stänger av vattnet så vet jag en som sover hos mamma och pappa i helgen. Ibland är det så skönt att ha dem nära. Vad mina grannar ska ta vägen i så fall vet jag inte, men de har förhoppningsvis barn som kan ta emot dem. Det känns som en lovande start på helgen… Jag som bara tänkt åka till Marstrand, hämta ut mina linser och sen åka hem och äta en pizza. Jag får väl be till någon sorts övre makt att min hyresvärd får dit en rörläggare redan idag så att jag kan få ha min fredagskväll ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar