06 juli, 2017

Nya sovvanor


Jag är en person som älskar att sova men som avskyr att gå och lägga mig. Fullständigt ologiskt, jag vet. Men nu har jag två kvällar i rad varit så vansinnigt trött att jag gått och lagt mig tidigt, över en timme tidigare än jag brukar. Det har resulterat i att jag varit tidigare på jobbet två dagar i rad. Igår var det perfekt, för då skulle jag träna med mamma och hon slutade tidigt. Idag är det inte lika perfekt, jag ska träna med mamma igen, men idag slutar hon sent, så vi kommer inte kunna träna förrän närmre 18. Det innebär att jag kommer ha typ en och en halv timme hemma innan, en stund då jag garanterat kommer sjunka ner skönt i soffan och inte alls vara sugen på gymmet sen. Det är så mycket lättare att åka direkt.

 

Nu har jag fyra arbetsdagar till semester, inklusive idag. Jag hoppas innerligt att mina nya vanor lägger sig till semestern. Jag har ingen lust alls att vakna strax efter 6 på min semester. Alla tidigare år så har jag varit så trött att jag knappt hängt ihop så här års. Jag har vare sig orkat vara uppe på kvällen eller komma upp på morgonen, så det här känns lite uppfriskande om än frustrerande att jag somnar så tidigt på kvällarna när jag egentligen älskar att vare uppe sent och mysa i soffan.

 

Eftersom jag varit upptagen med visningar och var bortrest över helgen så hann jag inte med att träna då, så gårdagens pass var det första sen torsdagen förra veckan. Det var så fruktansvärt efter. Själva passet gick ganska bra, jag orkade och kände mig ändå ganska stark, även om jag stundvis inte ens kunde få fram ett ”ah” som svar på mammas prat. Men efteråt tog det mig typ en timme att återhämta mig. Jag skulle till apoteket efter och tyckte att vägen dit var superlång och det tog verkligen lång tid att gå dit. Apoteket ligger i huset bredvid mitt... Hoppas på snabbare återhämtning idag. Nu ska jag återgå till att lyssna på en ljudbok och dra ut på dagens enda arbetsuppgift så att den räcker hela dagen och helst halva morgondagen också. Det här med att få betalt även om man inte har något att göra är verkligen grymt, förstår inte hur jag fann mig i den andra situationen så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar