05 juli, 2017

Nedräkning till semester


Var på sista inbokade visningen innan semestern igår. Jag kände direkt när jag klev in att jag inte var intresserad, men ändå går man där och låtsas kolla på allt fast jag visste redan efter 2 sekunder att jag aldrig i mitt liv tänkte lägga mina pengar på det stället. Badrummet var ganska fint, det var omgjort nyligen, men resten av lägenheten hade inte gjorts något med sen det byggdes vilket gissningsvis var på 80-talet. Golvet i hela lägenheten var plastmatta som var mönstrad i form av klinkers i köket och parkett i övriga lägenheten och balkongen hade skugga från 13 på dagen ungefär, sen hade man ingen mer sol.

 

Sen blev det en tur till Maxi, där min självscanning fortfarande inte funkar på grund av ett pågående köp som inte finns. Det börjar bli lite tröttsamt nu. Men nu på morgonen fick jag äntligen tag i en tjej i Skövde, där mitt kort verkar ha låsts, som kan hjälpa mig. Så tacksam för det. Har haft lite otur med kontakt med bolag det senaste. Men nu verkar detta lösa sig och igår löste sig mitt problem med Klarna där de haft mitt telefonnummer kopplat till en annan person och vägrat hjälpa till. Dem hann jag dock anmäla till Datainspektionen eftersom de vägrade rätta personuppgifter som var fel trots flertalet samtal. Fick svar från Datainspektionen att de utreds redan, så jag antar att jag inte var den enda som haft problem med dem. Men skönt att det mesta ordnar upp sig innan semestern i alla fall.

 

Jag var så galet trött när jag kom hem igår att jag gick och la mig strax efter 21, det händer typ aldrig. Följdeffekten av det blev att jag faktiskt vaknade innan väckarklockan och var på jobbet 40 min tidigare än vanligt. Så jag ser fram emot att sluta tidigt och kunna vara på gymmet innan alla andra är där. Kan inte fatta att det bara är 5 dagar kvar att jobba inklusive idag och att jag sen får vara ledig i 26 dagar, typ en hel månad. Förvisso 4 dagar kortare än jag brukar ha, men ändå väldigt länge. Dessutom så slipper jag den extrema ångesten när jag ska tillbaka sen eftersom jag gillar mitt nya jobb mycket bättre än det gamla. Win, win!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar