04 juli, 2017

Ännu mer visningar

Jag var på en ny visning igår, nu vet jag hur jag vill bo, jag vill ha den lägenheten men med renoverat badrum, helst kaklat om man nu ändå ska drömma. Och så ska den vridas 180 grader så jag får kvällssol och så på bottenplan istället för på andra våningen så att jag kan få en uteplats där jag kan sitta i min kvällssol. Lite smådetaljer sådär bara. Men det som var riktigt bra är att jag ju vet vad jag vill ha nu. Så nu ska jag bara fortsätta leta och under tiden fortsätta spara.


Jag vet ju hur jag är när jag hittat något jag vill ha, då kommer jag leta till jag hittar just exakt det jag letar efter, så jag inser ju hur lång tid det här kan ta. Vem vet, jag kanske till och med hinner gifta mig och skaffa hus innan dess, men då får jag väl fortsätta leta så jag har min bostadsrätt när jag bli gammal och inte orkar med ett helt hus längre.


Ett exempel på hur lång tid det kan ta för mig att hitta något som jag vill ha är att jag såg en snygg tunika i vitt och blått för två år sedan, jag väntade lite för länge med att köpa den och sen tog den slut. Sedan dess har jag letat efter en tunika som är lik den. Jag har hittat många tunikor i vitt och blått, men ingen som är tillräckligt lik den, så jag letar ännu. Om det har tagit mig 2 år och inte är löst än så tänker jag att ett stort köp som en bostad kan ta mig en livstid eller två. Nej, men seriöst, håll tummarna för att jag hittar jag vill ha till ett lagom pris.


Nu är det dags för en annan visning om en halvtimme, men den kommer jag i stort sett garanterat inte vilja ha. Så det blir nog ingen bostadsaffär denna veckan för min del i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar