01 december, 2017

1 december


Igår gick jag en momskurs på förmiddagen och på eftermiddagen fick jag göra en plötslig utryckning till en person som behövde hjälp med kassaredovisningen på eftermiddagen, sen återstod ungefär en timme till att göra det jag hade planerat att göra under eftermiddagen. Min ”To do-list” fick därför spilla över till idag. Men jag hann i alla fall beta av de två punkter som var mest brådskande. Så nu återstår det bara typ 25 punkter till idag. Yeay…
 
Efter jobbet fixade jag först en julklapp till syrran, så nu är jag helt klar med alla utom pojkvännens. Sen så åkte jag till gymmet med mamma, jag tänkte springa, men jag kom 1 km sen bar inte benen längre och jag tvingades ge upp och gå över till crosstrainer. Jag är väldigt känslig när det gäller träningen och hur den synkar med mat och sömn och igår hade det gått lite för lång tid sedan lunchen. Så jag får ta nya tag imorgon helt enkelt.
 
Idag ska jag roa mig med att julpynta hemma, det ska bli så mysigt att få jul överallt. Jag går ju alltid all in redan första december. Så nu ska ljusstakar fram, julgardiner upp, granen kläs och tomtar ska ställas ut i hela lägenheten. Sen ska jag kolla på julkalendern och förmodligen någon julfilm, kanske The Holiday, det är nog min absoluta favorit när det kommer till julfilmer. Jag vet att många säger att Love Actually är bäst, men jag har inte sett den och har inte heller lockats av den.
 
Jag har varit lite dålig på det där med Viktväktarna senaste månaden. Med ny pojkvän, massa aktiviteter med vänner och en helt fullspäckad kalender så har jag lite grann bara puttat det åt sidan. Men sista veckan har jag varit rätt duktig på att äta bra även om jag inte har räknat poäng. Resultatet blev genast -0,7 kg på vågen. Jag har inte gått upp något under perioden, utan lyckats hålla mig på samma vikt, så jag är ändå nöjd med mitt ”slarv” på det sättet, men det är så skönt att känna att man är i rätt riktning igen. Jag måste medge att jag äter mindre onyttigt när jag hänger med pojkvännen, han är bra för mig på det viset. Däremot så dricker vi gärna lite vin, men väldigt sällan att vi äter godis eller snacks av annat slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar