04 december, 2017

Julpyntskaos


Jul, jul, jul. Så har min helg sett ut. Jag har julpyntat i tre dagar känns det som. Men det är inte riktigt helt sant. Jag har även hunnit umgås med min syster och min pojkvän och varit på spelning. Vi var ett gäng som såg Björn Rosenström i helgen. Hans texter är ju lite roliga och jag lyssnade mycket på honom när jag var yngre. Jag räknade ut att det var 7 år sedan jag såg honom spela förra gången, så det var kul att se honom igen. Jag var nykter och spelningen var på en nattklubb, det är ju alltid en intressant upplevelse. Man blir liksom extra nykter när alla andra är fulla och har ännu mindre tålamod med killar som gnider sig mot en. 2 killar var väldigt närgånga, en ena visste att jag hade kille och den andra upplyste jag om det. Hindrade det någon av dem? Nej. Så klart inte. Det gör det sällan. Vi sprang på några gamla vänner också som jag nog inte sett på 10 år i alla fall och det var jättekul.
 
Mitt julpyntande gick inte direkt som planerat, först hittade jag inte julgransbelysningen, så jag ringde mamma som upplyste mig om att jag slängde den förra året. Tur att hon har bättre minne än mig. Så jag fick kila iväg till affären och köpa nytt. Sen så slog jag sönder ett jättefint hjärta som brukar hänga i granen, det tålde inte att tappas i golvet. Till sist så kämpade jag med att hänga upp min julbelysning på balkongen och då visar det sig att ungefär en tredjedel av slingan inte lyser. Där någonstans gav jag upp, det får nog bli en ny slinga på mellandagsrean som jag kan använda nästa år.
 
Fick igår frågan av pojkvännen om jag vill hänga med på konsert nästa vecka. Det är ett band jag aldrig ens hört talas om, men jag får chansen att träffa flera av hans vänner. Så jag tackade glatt ja utan att tänka efter, jag har ju velat träffa dem ett tag och ser fram emot det. Men jag insåg sen att en konsert för ett band där jag aldrig hört en låt ens kan bli lite trist, så den här veckan måste jag nog lyssna lite på dem, i alla fall de mest populära låtarna. Dessutom ska jag på dop dagen efter, så det blir en ganska nykter tillställning för mig på lördagen så att jag kan köra till dopet.
 
Idag blev jag äntligen klar med sista julklapparna, så nu inväntar jag leverans på de sista och sen är det bara inslagning kvar. Jag är klar riktigt tidigt i år, till och med tidigt för att vara mig. Men det känns väldigt skönt. Nu är det snart dags att packa ihop på jobbet och gå till gymmet. Sen blir det hem och tvätta, så roligt har jag på en vanligt måndagskväll.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar