05 december, 2017

Tåg-stunts och bögarnas fel


Igår på träningen var det verkligen supertungt, jag orkade inte öka tempot lika tidigt som jag brukar och jag var ändå mer än slut när jag var klar. Jag fick lite trubbel med astma och det tog typ 20 minuter innan jag kunde andas fritt igen. Det var så längesedan det hände att jag nästan glömt hur det var. Sen åkte jag via affären på vägen hem och väl hemma så blev det tv för hela slanten. Först Grey’s Anatomy och sen That 70s show medan tvättmaskinen gick.
 
Pojkvännen var på julbord med jobbet igår, jag tror att de hade riktigt roligt, för han hade skickat mig en video kl 3 i natt med ett tåg på en sån där klassisk tågbana av trä som man lekte med som barn som gör ”tåg-stunts”. Väldigt oklart varför, men det var lite småkul. Hoppas på en förklaring när han vaknar till liv igen. Han trodde inte att de skulle hålla på så sent, men det gjorde de tydligen. Själv sov jag gott sedan länge.
 
Jag har lätt för att få låtar som fastnar i hjärnan och jag tycks inte kunna styra alls över vilka låtar det blir. Medan jag åt frukost idag så lyssnade jag på Wahlgren & Wistams podcast och de spelade en snutt från Grotescos låt ”Bögarnas fel” och nu sitter den superfast i hjärnan. Det är en typisk sådan låt som jag inte kan nynna på medan jag jobbar, så jag hoppas innerligt att jag inte glömmer av mig och nynnar på den av misstag. Typsikt! Kunde jag inte fått en jullåt eller något istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar