08 december, 2017

Dop-present


Det här har varit en vecka helt fylld av olika utbildningar nästan så jag har knappt hunnit jobba alls och inte heller hunnit blogga. Men jag har haft en bra vecka, har hunnit med träning två gånger och ska träna med pojkvännen ikväll, är lite nervös för första träningspasset tillsammans eftersom han är mycket mer vältränad än mig och säkerligen kommer springa ifrån mig med lätthet. Jag har också varit på årets sista kör-tillfälle, vi fick äta pepparkakor och göra roliga sånglekar. Och så kom gårdagskvällen som var enda utan planerade aktiviteter, så jag kröp ihop i soffan med min stickning och tv efter att jag varit och handlat så att vi slipper göra det ikväll. Har inte sett pojkvännen sen i måndags morse, så jag vill få umgås maximalt och inte behöva handla och massa sånt.

 

Imorgon ska jag få träffa några av hans polare och gå på någon spelning, jag kan inte påstå att jag känner till bandet något särskilt eller alls för den delen, men jag ser fram emot att få träffa polarna i alla fall. På söndag blir det dop för mina vänners lilla dotter. Presenten blir som vanligt fonder, jag tycker att det är en väldigt bra present. Jag kunde köpt ett smycke eller en barnkammarbok, men det känns som att man växer ifrån sånt. Däremot pengar som växer, det är en grym present, det kan de använda som tillskott när de ska köpa en bostad i framtiden eller till studier om de vill. Då kommer jag vara jättepoppis när de inser att de har pengar att hämta ut. Dessutom så kan jag i framtiden bygga på det genom att sätta in mer pengar när de fyller år eller så. Lilltjejens storebror fick fonder när han döptes för 2 år sedan och jag tänker köpa samma fond till henne nu. Jag vet att jag är mer generös än mina vänner skulle vara när det gäller present, men jag känner att jag hellre lägger lite mer pengar och gör något vettigt av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar