12 juli, 2009

Hällregn och spikmatta

Det har varit en helt galen helg, först 2 dygn med sådant regnande att flera hus i närheten har fått översvämning i sina källare. Vi hade en ruskig tur och klarade oss undan med lite nattlig ösning tack vare att pappa stoppade isolering och sopsäckar i brunnarna i källaren.

Men det var enormt segt att gå till jobbet dagen efter när man hade varit uppe mitt i natten och sprungit med hinkar ut i ösregnet endast iklädd en t-shirt och trosor eller öst som en galning i hinkar som andra fick springa med. Vi fick ju turas om. Jag fick i alla fall gå och lägga mig vid halv fyra igen, men somnade inte förrän klockan var närmare 5. Jag hade som tur var sovit några timmar innan det började.

På kvällen igår så var vi sen hos Glenn och Lotta en stund och myste. Mamma fick en spikmatta av Lotta, Susanne och Gun som jag redan har testat ett par gånger i olika ställningar. Det var spännande kan man säga, det gjorde inte så ont som jag trodde att det skulle göra, och känslan efter är helt underbar. Jag testade att ligga på rygg, det var skönast, på mage funkade också bra, gjorde lite ont vid revbenen, däremot när jag skulle testa att ha ansiktet på som instruktionerna föreskrev så gjorde det lite ont, framför allt i örat. Men jag kan definitivt rekommendera det, jag har redan testat några gånger och kommer absolut att göra det igen.

Sov hela 12 timmar i natt, helt underbart efter att knappt ha sovit alls natten innan. Idag är det mest en slappardag, vi har varit och handlat och nu ligger Lina troligen och sover, mamma är på utsidan och pappa är och hjälper Glenn att lägga plåt på taket på hans bygge. Senare ska jag dra mig hem till mig igen. Imorgon börjar jobbet på allvar, så då är det lika bra att vara i Kungälv. Jag får väl passa på att packa det allra sista inför flytten, bara 5 dagar kvar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar