09 juli, 2009

Rensa i röran med feng shui

Man vet att man är på landet när det springer förbi en älg i trädgården. Igår kväll när åskan gick här så sprang det en älgkalv över gräsmattan och ut på vägen här. Ganska stor, så det var troligen en fjolårskalv, men fin var den i alla fall.

Idag har det mest regnat, så det har varit rensning bland gamla prylar. Mamma har nämligen köpt en bok som heter "Rensa i röran med feng shui" och går nu lös på ett rum i taget så man får vara vaken om man vill spara något. Det är rätt spännande för det dyker hela tiden upp saker som man inte har sett på evigheter eller ens visste att man hade, som till exempel mina doppresenter. Det fanns en del fina saker, men förmodligen mer skräp än vad som är värt att spara.

Jag har fått packat en halv kartong med saker som de hittat som är mina och lite andra saker som de har skänt mig. Som en brödkavel till exempel, en liten en, men bättre än ingen. Så det är rena vinsten för mig. Perfekt, det är massa saker som jag inte behöver köpa bara för att de rensar. Under tiden så får man små visdomsord om exempelvis om hur man ska möblera och sortera för att slippa vara singel. Undrar vad mamma menar med det? Hmm...

Om en stund ska jag spela kort med mamma och Lina så fort de har rensat klart i Linas saker. Men det kan ju ta ett tag, hon är inte lika pigg på att slänga som mamma. Det är rätt spännande att se på faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar