13 juli, 2009

Jobbartider hej hej jobbartider

Har jobbat idag, träffade en kusins sambo och några andra bekanta. En av dem fick mig att undra, jag har aldrig gillat personen i fråga, inte ens när personen fanns dagligen i mitt liv kände jag minsta värme för den personen. Jag vet ett par hundra människor som känner denna person och jag har aldrig hört någon säga att han eller hon gillar den person jag tänker på. Det måste vara tragiskt.

Sedan så ringde min privata stalker till butiken och jag blev inte av med honom på hur länge som helst i telefonen. Jag lovade Birgitta att lämna ifrån mig luren till någon annan nästa gång. Christina som inte hade hört talas om honom blev helt förfärad. När jag direkt efter samtalet gick ut på lunch så skakade jag likt en katt som kommer upp ur vatten i ett försök att få bort obehagskänslorna. Han skrämmer verkligen mig. Jag är livrädd för att jag skulle stöta på honom någonstans där jag inte har folk runt mig.

När han var som värst så lämnade Terese inte mig en sekund när han var inne i butiken. Tack Terese! Birgitta och Christina lovade att jag skulle slippa prata med honom mer. Det var ren otur att jag svarade i telefon, det hade gått ett tag sedan han ringde sist, så jag hade glömt bort hans nummer, innan hade jag det memorerat. Nu är det inpräntat igen.

Annars har det varit en bra dag på jobbet med ganska mycket att göra. Men det ska bli kul när de yngre jobbarkompisarna är tillbaka igen. Jag har mer gemensamt med dem. Så jag tycker inte att Jessica ska få ha så lång semester. Kom tillbaka nu, så kan du ha semester när jag är ledig sen.

Var hemma i lägenheten en sväng, men det känns så tomt där nu, alla hyllor är tomma, kartonger i sovrummet, det känns inte så hemtrevligt, längtar till helgen när jag ska få komma in i nya lägenheten. Kan det inte bli lördag nu?

Nu ska jag äta lite och se Bones, sen är det till att ladda för en ny dag på jobbet med ljudbok och lite korsord innan det är sovdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar