13 september, 2009

Att vara eller inte vara... idol...

Ännu en repris på tv som får mig att fundera, den här gången är det idol. En kille traskade modigt in till juryn, jag är imponerad av att folk ens går dit, själv hade jag inte velat bli sågad inför en stor del av svenska folket. Han öppnar munnen och börjar sjunga, jag lyssnar, han sjunger definitivt inte bra, men det är inte det som får mig att fundera.

Visst undrar jag hur folk kommer på tanken att ställa upp när de så uppenbart inte kan sjunga, men det han fick mig att fundera över var vilken låt han sjöng. Den var så bekant, men han lyckades göra det så jag kände igen den och visste att jag egentligen gillade låten. Men hans lite olyckliga melodival (om han nu valde) gjorde att jag inte kunde komma på vilken det var. Idol är inte bara en sångtävling det är också ett massmord på bra låtar.

Jag tycker personligen att det är just de dessa första veckor med uttagningar som gör hela programmet kul, mellanfasen när det ska gallras hoppar jag helst över, jag tappar tålamodet, kanske att jag ser något program i slutet, men troligen inte. Hade det inte varit för de som kan ta död på den bästa låt så hade programmet helt enkelt inte vara lika stor underhållning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar