13 september, 2009

I've got the power

Du har satt mig på prov, ett prov du inte har en aning om, men informationen du matar mig med har gett mig en större möjlighet än du vet om. Jag skulle när som helst kunna sabotera allt för dig. Det enda som håller mig från att göra det är att jag vill vara en bättre människa än så. Jag hoppas verkligen att jag kan vara det också.

Makt är en stor sak, något som inte alla människor borde erfara, den som söker makt är oftast den som är farligast när han eller hon hittar makten, men ibland faller makten rakt på en intet ont anande individ. Jag vill tro att jag tillhör kategori nummer två och för att jag ska kunna tro på det själv så tänker jag leva med vetskapen att jag kan slå omkull hela din tillvaro men låta bli att utnyttja chansen. För även om inte du är värd bättre, så tänker jag inte lägga mig på den nivån.

1 kommentar: