15 september, 2009

Attack!

Har varit och fått den sista sprutan mot livmoderhalscancer idag, nästa vaccin blir väl influensa om de får hit det någon gång. Har inte bestämt mig helt för att ta det, men det lutar åt det i alla fall, jag har bara haft influensa en gång, så det känns ju lite som att oddsen inte är på min sida. Annars har det varit mycket sprutor i år, 4 stycken so far.

Hela armen värker, första gången jag gick och tog en spruta ensam, jag är livrädd för nålar så jag är lite stolt över mig själv. Men till min stora skräck var det attack-läkaren som ropade upp mitt nummer, mannen har ett sätt att sticka in sprutor genom att attackera, det gör dubbelt så ont när han sticker. Förstår inte varför han gör så. Men efter 20 min väntetid, 2 min hos läkaren ca 5 sek med själva sprutan och 1400 kr så var det klart.

Jag gick lättad vidare till apoteket köpte nässpray och hostmedicin, har ju blivit enormt förkyld helt plötsligt. Sedan till affären, köpte en tidning och lite kakor som tröst och belöning, hittade Tom&Jerry-kex och kände mig lite nostalgisk, var tvungen att köpa dem och de är lika goda fortfarande. Jag fick också en grön Tom, man måste ju spana in leksaken så klart.

Köpte mig en kycklingsallad på vägen hem och åt den framför Extreme Home Makeover, till detta tog jag en shot med hostmedicin, det smakade lika illa som jag mindes. Blä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar