16 september, 2009

Hes, hesare, Frida

Har jobbat idag, hostan har blivit värre och jag får ont i hela bröstkorgen varje gång trots att jag tar min hostmedicin 3 gånger dagligen som en duktig flicka. Lika ofta som jag tar nässpray för övrigt. Jag har blivit hes också, tänker på Karin som älskar att vara hes. Det gör dock inte jag, jag vet inte hur många gånger jag har fått upprepa mig för att kunderna inte kunde höra vad jag sa. Jättejobbigt när man står i kassan. Så nu på kvällen har jag knappt sagt ett ord, allt för att spara mig till imorgon. Det är ju redovisning i skolan, muntlig, så klart! Hoppas jag kan prata i ca fem minuter, så kan jag vara tyst resten av dagen. Hoppas också att jag orkar med hela dagen och inte missar något.

Idag har jag nått ett nytt lågvattenmärke när det gäller tv, eller, egentligen började det igår. Jag har blivit lite smått beroende av kändisdjungeln, det är ju pinsamt, för bra är det egentligen inte. Men något håller mig kvar, jag tror att det är de knäppa utmaningarna. För vem vill inte se Catarina med C sjunga scaryoki? Direkt efter det väntar sängen, annars kommer jag aldrig orka morgondagen, kanske att lite sömn kan fixa min röst. Har köpt halstabletter för säkerhets skull. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar