21 november, 2009

Bad influence

Det var väldigt kul igår, man kan bara inte ha tråkigt med det gänget, speciellt inte om Marcus är på topp, vilket han är i princip varje helg. Kvällen började med förfest här och det blev till och med dans i mitt vardagsrum. Det är aldrig fel, men lite trångt, jag är är faktiskt förvånad över att ingen dansade in i möblerna.

Sedan bar det av till stan och Scandinavium, där dansades det tills vi hade ont i fötterna och var hur svettiga som helst. Jag har verkligen saknat buggen under mitt uppehåll på ett halvår. Snart dags att ta tag i det igen. Men jag, Frida och Marcus funderar på att lära oss lite foxtrot också, vi får se hur det blir med det.

Frida var väldigt lycklig för att hon fick se Arvingarna en och en halv gång, jag tyckte dock att Barbados var klart bättre att dansa till, men Kingen var inget vidare, det var med jive på det och hur snabbt som helst och ganska svårt.

På vägen hem så lyckades vi tappa bort Erik och Marcus, det visade sig att de som vanligt ville ha köttbullar, det är deras standardmat mitt i natten efter en festnatt. Jag förstår inte det och Marcus är speciellt lyrisk över saltgurkan av någon outgrundlig anledning. Men trots deras lilla avstickare så hann de före oss till bussen, de fuskade och tog taxi medan övriga 6 tog det lite billigare alternativet spårvagn.

Jag kom i säng alldeles för sent, halv 4 är inte att rekommendera om man ska upp och jobba dagen efter. Jag är glad att jag inte drack mer än ett par Xider, Erik och Marcus gjorde sitt bästa för att få i mig annat, skulle jag inte jobbat så kanske. De där två har lite dåligt inflytande på sin omgivning, de har fått mig att både börja och sluta med Tequila, på samma kväll dessutom.

Det var ju tur att jag jobbade med Jessica idag, för jag har varit enormt trött och dessutom har jag väldigt ont i fötterna. Min hjärna har inte heller varit med idag, men som tur var så var Jessica ungefär lika trött, så vi förstod varandra utmärkt. Men det var 5 långa arbetstimmar idag.

Sedan jag kom hem har jag varit väldigt produktiv också, jag har sett på 4 avsnitt av Vänner och 8 avsnitt av Jul i Kapernaum, jag börjar på det 9:e nu och om en stund är det Robinson, sedan är det sängen som gäller. Den som väcker mig imorgon kommer inte ligga högt i kurs hos mig, efter en vecka med kanske 5 timmar sömn i snitt per natt så ska jag ha en ordentlig sovmorgon när jag väl kan.

4 kommentarer:

  1. Jag tyckte att tjejerna var lustiga att se, undrar hur länge de klarar sig, killarna verkade ju klart bättre när det gällde att överleva och mer påhittiga. Men det lär bli intressant att se hur alla tjejer ska klara bo ihop. Än så länge bättre än förra säsongen i alla fall. Vad tyckte du?

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. Tycker att Paolo var en bra programledare också :) Han passar in på nåt sätt. Typ "klarar ni er inte här så får ni stryk".

    SvaraRadera
  3. Absolut, hans tuffa attityd passar perfekt.

    SvaraRadera