04 november, 2009

Brrrr...

Idag har varit en fantastisk dag även om kylan biter hårt i näsa och kinder, men man blir så härligt rosig när man kommer in. Pappa har varit här och kollat mina element, men lyckades inte få någon ordning på det, så det blir till att ta hit någon av morbröderna som är VVS-montörer. Men tillfälligt löser jag det med en extra tröja, filt, tofflor och för tillfället 14 stearinljus, jag måste nog köpa fler imorgon, för om det fortsätter så här så har jag inga kvar snart.

Det ska tydligen komma snö inatt, mysigt, men jag tror inte att Lina är så värst glad över det, hon har ju tenta imorgon och vill garanterat inte ha några störningar på vägen. Så för att kompromissa hoppas jag på snö men att det inte blir så mycket och att det inte ställer till med några problem.

Jag har varit i skolan idag och insåg att jag har det mycket bättre och roligare utan vissa personer i mitt liv. Allt är bättre utan dem och jag hade inte ens hälften så kul med dem som jag har med de jag umgås med nu istället. Dessutom så träffade jag Daniel på vägen hem och fick prata lite med honom. Jag ska troligen hjälpa honom med bokföringen i vinter, han är ju enskild näringsidkare i och med att han är golfproffs numera. Jag är riktigt glad för honom, han förtjänar verkligen det bästa.

Stackars golflaget har haft träning, jag hann inte med det eftersom skolan slutade så sent, men i den här kylan är jag inte så ledsen för det. Jag har ju massa bra på tvn att se och sedan så tänkte jag sova i tid idag, imorgon är det plugga som gäller för hela slanten, till och med träningen får stå tillbaka de närmaste dagarna om jag inte får lite tid över. Kanske får jag ta en promenad i snö istället.

Jag tänkte på en annan sak också, visst är det jobbigt med de människor som hela tiden säger hur jobbigt allt är exempelvis på facebook bara för att fiska efter positiva kommentarer. Om man har så dåligt självförtroende får man väl göra något åt det istället. En annan sak jag tycker är lite fånigt är hypokondriker, man behöver inte springa till läkaren för minsta lilla sak, det är bättre att de som verkligen behöver läkarhjälp får det. Istället för att sådant ska ta massa extra tid, men jag har som tur är inga sådan i mitt liv nu och det är jag glad för, för de tar bara massa energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar