23 november, 2009

Grupper

Jag har funderat igen, jag har en tendens att göra det när jag har tid över. Det jag funderade på nu är alla dessa grupper man får inbjudan till genom Facebook, får vi 1 000 000 medlemmar så gör vi si eller så eller så ska man gå med i en grupp för att stoppa skövling av skog, mobbing eller vad det nu kan vara.

Är det bara jag som inte tror att det hjälper? Hur skulle man t ex kunna stoppa mobbing genom att gå med i en grupp på Facebook? Det vore ju bättre att göra något i verkligheten istället tycker jag. Jag tror inte att alla de där grupperna förändrar ett dugg.

Men nog om det, skola idag och så är det ju massa strul med tågen, istället är det ersättningsbussar. Men jag och Lina fick ta bil upp, tyvärr så var hon tvungen att stanna längre och hon hade ju mer behov av bilen än mig. Så det blev till att åka ersättningsbuss, som tur var så fick jag sällskap av Malin och vi hade massa saker att prata om hela vägen till stan.

Min familj måste sakna mig något oerhört idag, mamma har ringt mig 2 gånger, pappa 3 gånger och Lina en gång. Pappa undrade om jag kände mig ensam och om han skulle komma och hålla mig sällskap, det har han aldrig gjort förut. Jag blev väldigt förvånad, han brukar mest komma om han har något ärende. Snällt av honom, men det blev inget besök i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar