25 november, 2009

Julklappar

Idag skulle jag till stan och hämta ut biobiljetter, men så kom jag på att jag skulle kolla på julklappar när jag ändå var där, så jag har kommit nästan halvvägs med det. Mamma och pappa är nästan klara, Lina är halvklar, så familjen går fort att göra klart, sedan är det några vänner också, men det blir inga större klappar där, så det är nog ordnat snart.

Sedan var det hem och lämna av det innan det bar av till golfträningen. Det gick sådär, fick lite hjälp av Graham så det ska nog gå bättre snart, men det är svår att fokusera när man har massa folk runt sig som pratar, några som sitter som publik och om man dessutom innan det hade dåligt fokus. Men nästa vecka blir säkert bättre. Det mest spännande som hände var när en av killarnas lillebror lekte med en headcover i form av en apa, han var hur söt som helst, alltså bebisen inte apan.

Sedan så tror jag att jag stukade tummen också, det gör ont i alla fall, jag råkade böja den åt fel håll när den fastnade i bärbandet på bagen när jag skulle lyfta in den i bilen. Och att ha en bag hängandes i tummen är inte skönt kan jag försäkra. Men en kall dricka mot tummen bedövade gott i alla fall. Jag berättade det för mamma som började skratta, snacka om schysst, hon tyckte bara att jag var klumpig. Det är kul med folk som har skadeglädje istället för medlidande.

Nu ska jag kolla på sista halvan av Biggest loser, mer motiverande program går nog inte att hitta. Jag ska också slå in julklapparna, lika bra att få det gjort, man vet ju aldrig när man får besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar