27 november, 2009

Konstiga människor

Jag berättade för mamma att jag och Åsa ska på bio imorgon och att vi ska se New Moon, hon hade naturligtvis ingen aning om vad det var för film. Men när jag förklarade vilken det var så sa hon:
"Jag såg reklam för den på tv och tänkte vad är det för konstiga människor som ser sånt och så fick jag veta att du läser böckerna."

Jag har lyckats få henne att läsa Harry Potter, de fyra första böckerna i alla fall och hon har sett de tre första filmerna. Men jag kommer aldrig få henne att läsa Twilight, däremot har jag fått in min 15 år gamla kusin Pernilla och jobbar på att övertala Lina, men det blir nog inget större problem, hon gillade ju första filmen och sa "varför frågade ni inte mig?" när jag berättade att jag och Åsa skulle se tvåan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar