10 november, 2009

Seeeg...

Jag hade ju tänkt shoppa idag, men ungefär 10 minuter innan klockan skulle börja pipa så ringde Lina och avbokade. Hon ligger hemma med feber istället, men troligen är det halsfluss och det är ju en liten tröst så här i influensatider. Några i golflaget är eller har varit sjuka och den enda som varit hos läkaren har fått diagnosen halsfluss.

Men jag är inte så ledsen för att det inte blev shopping om jag ska vara helt ärlig. Jag är lite småseg själv, har huvudvärk och har inget alls emot att inte göra något vettigt idag. Än så länge har jag inte gjort något vettigt, men om en stund måste jag ta mig ut och handla. Men det snöar ju ute, åtminstone just nu, så det kan bli mysigt.

Ska nog ta och läsa lite sedan, jag har ju hållt mig ifrån att läsa "När jag hör din röst" till tentan var över, men nu får jag läsa så mycket jag orkar och den är bra. När jag läste första boken så blev jag lite småsur på alla som störde mig, samma gäller med denna, men jag hade inte hjärta att bli sur på Lina eftersom hon ligger ensam hemma i Kärna och är sällskapssjuk, så det har blivit några telefonsamtal. Ska packa ihop en påse med grejer som hon kan tänkas vilja ha, tänkte något gott att äta, en bra dvd-box, någon tidning och kanske några bra filmer ifall hon blir liggandes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar