08 november, 2009

She's got the look!

Jag pratade med en person igår om utseende. Han hävdade att utseendet inte spelade någon roll, men jag höll inte med honom alls. Han menade på att när man träffar den man ska dela sitt liv med så spelar det ingen roll hur man ser ut. I just det läget kanske det inte spelar någon roll, men innan man kommer så långt, när man träffar en person första gången så kan väl ingen påstå att utseendet inte spelar någon roll?

Det första man lägger märke till hos en person måste ju vara utseendet eftersom man oftast ser en person innan man pratar med den. Jag säger inte alls att man måste se ut som en fotomodell eller atlet eller något liknande. Men jag är helt ärlig när jag säger att jag dömer folk efter hur de ser ut, men jag kan ändra uppfattning när jag pratar med en person och det händer ofta. Däremot har jag svårt att tänka att jag ens skulle gå fram och prata med någon som inte intresserar mig alls och det baserar man ju på utseendet om man inte har hört något om personen innan.

När det gäller att träffar den man så småningom ska dela sitt liv med så måste utseendet ändå spela viss roll, man måste ju vara attraherad av den personen både fysiskt och psykiskt, i alla fall måste jag vara det. Kanske att personen jag pratade med igår verkligen är sådan, men jag är fullt övertygad om att det finns många som tänker i liknande banor som mig. Och han hävdade att man inte ville ha uppmärksamhet av någon som bryr sig om utseendet, men det finns väl inget som säger att de är sämre människor för det? Och det är väl ganska smickrande om någon kommer fram och pratar med en för att han/hon tycker att man är snygg eller har en cool stil? Det tycker i alla fall jag, jag tycker man ska ta det som en komplimang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar