08 november, 2009

Trött

Nu är helgen snart slut och jag också. Det har varit en händelserik helg, först igår var det ju tenta. Sedan bjöd mamma och pappa på middag på stan bästa kina-restaurang. De har verkligen jättegod mat. Efter det åkte vi på en snabbvisit till farmor och farfar för att sedan åka hem och vända innan det var dags att åka till Idas pojkvän.

Träffade en gammal danskompis på vägen dit och blev presenterad som "min danspartner Frida" för första gången i mitt liv. Väl framme hos Johan så bjöds det på riktigt god och fin mat, det var stek av renkött med rotsaksgratäng och en god sallad. Testade också det vegetariska alternativet som var till Johans vegetariska vän Simon. Inte lika gott, men spännande. Jag håller mig nog till kötträtterna ett tag till. Till efterrätt hade Ida fixat med hallon- och choklad-tårta. Mums!

Vi spelade några spel också och jag och Ida vann hela tiden. Vi känner varandra för bra tror jag och killarna såg lite snopna ut när vi gång på gång gissade helt vilt och fick rätt i TP på saker som ingen människa egentligen känner till. Det blev en hel del skratt och jag glömde av hur trött jag var efter sömnbristen dagarna innan och tentan på morgonen. Jag var inte hemma förrän vid halv två och då slocknade jag direkt. Mamma ringde och väckte mig i morse vid elva och sa att Lina var på väg till mig.

Hon skulle åka med mig till Kärna och hämta golfgrejerna, det var ju träning idag, 2 varv på korthålsbanan på HGC. Det gick sådär, men jag fick gå med Annie och Frida J så vi hade i alla fall enormt kul och vi klarade oss från regn i alla fall. Det bästa var dock när vi fick sätta oss i bilen igen och åka hem, för även om det var kul så är jag för trött för träning idag egentligen. Så nu blir det film och godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar