11 november, 2009

Sjuk?

Jag lever som i en dimma idag, jättebra att göra det i skolan... Eller kanske inte. Allt som händer runt mig passerar utan att jag riktigt registrerar vad som händer. Men jag tror att jag kanske håller på att bli sjuk, just nu har jag en enorm huvudvärk och frossa. Som tur är så hittar jag inte febertermometern, om jag inte kan kolla febern kan jag intala mig att jag är frisk. Det är bättre att jag letar reda på den senare och kollar imorgon efter skolan. Jag vill inte missa något, då är det bättre att packa ner några värktabletter ifall det skulle bli jobbigt.

Ny kurs idag och jag mindes mer än jag trodde från förra kursen. Lite förvånad måste jag medge. Men det kan bero på att läraren är så udda, byxorna uppdragna över naveln med skjortan instoppad, färger som inte matchar, alldeles för långt hår på flinten och så mängder med konstiga kommentarer. Det är framför allt kommentarerna som gör honom så udda. Men han är lite kul ibland och framför allt så är han så snäll att han släpper oss tidigt nog för att vi ska hinna med det tidiga tåget hem. Sådant gillar vi.

Nu ska jag bara ligga i soffan tills det är dags att sova, jag har ingen ork. Hoppas det är bra imorgon, men jag tänker gå till skolan oavsett, man är ju en fighter, det ligger i blodet. Hoppas att ni är friska allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar