30 november, 2009

Ullared

Jag kollar på Ullared och som vanligt så tänker jag för mycket när jag ser på tv. Det jag funderar över nu är shoppingfenomenet, nästan alla av kvinnligt kön tycks mer eller mindre dyrka det stället. Jag gillar också att åka dit och handla, men efter ca 2 timmar är jag så trött på shopping att jag inte vill se en kundvagn till.

Men det roliga är ju att alla av manligt kön är precis tvärtom, de släpas motvilligt dit av någon flickvän, fru eller liknande och hänger mest på kundvagnen medan andra springer runt omkring som galningar. Jag minns pappas glädje när han hittade caféet där inne, han tog kundvagnen och sa "jag tar en kopp kaffe så kan ni komma hit och lämna av grejer i vagnen". Han har till och med funderat på diverse uppfinningar som skulle göra det lättare för alla män att åka till Ullared.

Just nu är det de roliga killarna som ska köpa bröllopspresent och som raggar friskt på varenda tjej som jobbar där. Deras idé är att köpa en pryl från varje avdelning, de är riktigt underhållande i alla fall, även om de inte är i klass med Maggan och Gittan. Jag är fascinerad av hur galna folk är.

Idag har jag haft besök av Frida, vi har bytt bilder från våra nätter på diverse ställen, pratat om killar, skrattat och haft allmänt trevligt, vi har också smitt planer för framtiden. 2010 kommer bli ett riktigt kul år om vi hinner med allt vi vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar