08 december, 2009

Allvarligt?

Nu är det tentavecka igen, jag kan inte längta mer till lördag eftermiddag än jag gör nu, då är tentan över och jag får förbereda mig för släktkalas, minstingkusinen på mammas sida fyller 15 den 20, så nu ska hon firas ordentligt. Tänk att hon blir så gammal. Det känns inte alls som att det var så längesedan jag brukade vara barnvakt för henne och hennes storebror eller när vi brukade campa ihop med dem. Men det är ju evigheter sedan...

Hur som helst så var det tentaveckan jag tänkte på, det är märkligt att så fort man kommer till den veckan så blir det hur kul som helst att städa, tvätta, diska och allt annat som man vanligtvis inte har ett dugg lust att göra, men jämfört med att plugga så är det ju rena lyxen, hemmafru kanske hade passat mig bra ändå, eller kanske inte... Jag skulle garanterat tröttna i längden. Träna är ju det som verkar allra roligast, så ambitiös som jag har varit denna veckan och förra veckan var längesedan jag var.

Men nu är det ändå bäst att jag sätter fart på allvar, det är ju trots allt bara 3 pluggdagar och en dag i skolan kvar innan tentan och jag vill ju väldigt gärna klara den på första försöket så jag kan stryka en tenta till från min nedräkning. men det är svårt att ta det på allvar när man vet att man får ha med sig anteckningar och alla böcker till tentan och dessutom är det svårt att veta vad man ska plugga på, får bli gamla tentor och anteckningar mest, och så slå i böckerna så man har ett hum om var saker och ting står. Självklart måste jag märka ut lagarna i min skattelagbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar