22 december, 2009

Bytt är bytt

Kan man annat än älska december när det ser ut så här? Det snöar för fullt och allt är vitt ute. Julafton är i övermorgon och det är mysbelysning överallt. Det kanske blir en vit jul i år för ovanlighetens skull, än vågar man inte riktigt tro det, men hoppet lämnar mig inte så lätt.

Nu är jag nästan färdig med packningen, en del som ska packas ner hänger på tork, nu när man jobbar som en vanlig människa hela dagarna så måste man ju göra allt det där på kvällarna. Just nu har jag tvätt hängandes i hela vardagsrummet nästan. Har för första gången sedan jag flyttade in här kört två maskiner tvätt på samma dag, helt otroligt.

Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så svårt att packa för några dagar hemma hos familjen, jag kan ju låna saker om jag glömmer något, så det är helt obegripligt. Men jag kan inte ens bestämma vilka kläder jag ska ha med, det enda jag vet med säkerhet är att jag måste ha mina jobbkläder. Jag får väl fundera på det och lägga ner saker när jag kommer på det. Det löser sig säkert. Annars får jag åka hit och hämta. Men jag har i alla fall packat ner julklapparna, lite bra böcker som jag ska läsa när jag får tid och så en utomhustermometer som jag ska byta mot pappas lite mer moderna variant. Bra med sådan byten, speciellt som det var hans idé, så min klassiska modell byter jag mot en med en sladd som man sticker ut genom fönstret, ni vet vad jag menar. Men nu är det inte säkert att jag hinner skriva mer före jul, så för säkerhets skull så hoppas jag att alla får en riktigt god jul oavsett var eller med vilka ni firar och att alla får vad de önskar sig i julklapp! God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar