25 december, 2009

God jul!

Vad underbart det var med en sovmorgon i morse. Det behövde jag verkligen efter den här jobbveckan. Julen blev lugn och skön, om man inte räknar med de timmar jag var på jobbet då förstås. Farmor och farfar var här när jag kom hem, och mamma var i full gång med matfixandet. Först såg vi så klart Kalle, sedan blev det julbord med äggost till efterrätt. Till fikan bytte vi julklappar med farmor och farfar eftersom de skulle vidare till kusinerna i Rörtången.

När de hade åkt bytte vi i familjen klappar och det blev väldigt lyckat. Jag fick massa bra saker som jag önskat mig, från Lina fick jag en brödrost och ett linne, från mamma och pappa fick jag en prenumeration på Kungälvsposten inslaget tillsammans med ett paket micropopkorn, ett rosa strykjärn, ett rispaket med en beskrivning till var jag hittade strykbrädan som hade rosa och lila blommor (inte alls tjejiga stryksaker), Absolute Hits 2009. Harry Potter och halvblodsprinsen på dvd och pengar att sätta in på mitt räkningskonto. Så jag fick det mesta jag önskade mig, det blev mest saker som är bra att ha, men så är det när man har flyttat. Men jag är nöjd med årets skörd.

Idag är det en ganska lugn dag med familjen, jag har än så länge tränat, jag har sprungit 2,5 km och gått 2,5 km i snabb takt på löparbandet. Märklig känsla när man steg av det, det tog mig en stund innan jag kunde stå rakt igen. Men nu är jag i fin form, börjar bli lite stel i benen dock, jag väntar mig en rejäl träningsvärk imorgon. Men då ska jag jobba så jag har inte tid med träningsvärk egentligen. Jag har också spelat fia med knuff med Lina, hon vann första gången, sedan vann jag fyra gånger i rad, det är jättekul, för hon är världens sämsta förlorare. Nu ska vi laga julmat, så nu har jag inte tid att skriva mer. Det kommer mer en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar