04 december, 2009

Dessa kunder...men de anställda är inte mycket bättre...

Dagens bästa:

Kund: Har ni bok 4 och 5 i den här serien i pocket?
Jessica: De har inte kommit i pocket än, men vi har dem i inbunden.
Kund: Men är det samma bok då?

Kund: Jag vill ha en stiftpenna, det ska vara 0,5.
Jag: Då har vi de här.
Kund: Men har ni ingen tjockare?
Jag: Men då är det ju inte 0,5, vi har 0,7.
Kund: Nej, det ska vara 0,5, jag tar den här.
Jag: Vilken färg ska det vara? Vi har blå, lila, svart...
Kund: Det spelar ingen roll, jag är färgblind, jag ska ha stift också, men inte den här sorten, den klumpar och kladdar så.

Litet barn kommer fram till kassan och jag säger "Hej!" Barnet springer i panik därifrån och ropar på sin pappa.

C: Kan vi inte lägga de här presentboxarna här istället?
Jessica: Var ska du göra av presentpåsarna då?
C: De kan väl hänga här?
Jag: Vad ska du hänga dem på då?
C: Men om vi lägger presentboxarna här då?
Jag: Var ska du göra av julklappspappret då?
C: Det är så svårt att göra er nöjda! Nu går jag hem, ni kan roa er med att hitta en plats till dem.
Bara för att jag och Jessica inte tycker att man får mer utrymme bara för att man flyttar runt sakerna.

Jag: Kan man inte kolla här vilka färgpatroner vi sålt?
Jessica: Jo.
Jag: Hur då?
Jessica: Jag vet inte.

Jessica: Jag och Johan pratade om dig igår.
Jag: Mig?
Jessica: Ja, vi låg i sängen.
Jag: Borde jag bli rädd nu?
Jessica: Nej, Johan bara sa att du är lika elak som mig!

Jag är rätt säker på att det var fler konstiga kommentarer idag, men det här är vad jag minns nu, jag och Jessica fick skratta en del i alla fall. Vissa kommentarer är säkert bara roliga för mig och Jessica som var med. Vi passade också på att bläddra i böckerna med barncitat och Stupedia och skrattade lite till när C hade gått hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar